Reklamační řád
Reklamační řád společnosti LANSANIT s.r.o.
se sídlem Přemyslova 153, 27801 Kralupy nad Vltavou, IČ 13994662, DIČ CZ13994662
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C 358581
Reklamační řád společnosti LANSANIT s.r.o. je zpracován dle Zákona č. 89/2012 Sb. a upravuje vyřízení reklamace zákazníka na dodané zboží nebo službu.
Reklamační Řízení
- Každá reklamace se vyřizuje zásadně v reklamačním řízení.
- Toto řízení zahajuje společnost LANSANIT r.o. na návrh kupujícího na základě předaného Reklamačního protokolu (viz příslušný formulář), případně jinak řádně a písemně uplatněné reklamace. Kupující je povinen řádně vyplnit Reklamační protokol neprodleně poté, kdy zjistil skutečnosti opravňující jej k reklamaci, případně je povinen zjevné vady uplatnit zápisem na dodacím listě. Pokud je to možné předá současně vyplněným Reklamačním protokolem i vzorek reklamovaného zboží, nebo uvede, kde se reklamované zboží nachází a dobu, ve které jej lze prohlédnout. Neúplný nebo špatně vyplněný Reklamační protokol, neúplnou či špatně uplatněnou reklamaci je LANSANIT s.r.o. oprávněn odmítnout a vrátit kupujícímu k doplnění. Odmítnutím není dotčena lhůta pro reklamaci. Reklamace je zahájena až okamžikem, kdy kupující doručí LANSANIT s.r.o. řádně učiněnou reklamaci, kde vylíčí, jaké nároky uplatňuje, a z jakého důvodu, popíše uplatněné vady a doloží potřebnými dokumenty, případně doloží vadné zboží, nebo jeho vzorek.
- Kupující je povinen prokázat, že jeho nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, tzn. předložit příslušné dokumenty spojené s prodejem zboží (Fakturu, Dodací list apod.) a doložit vady, případně umožnit LANSANIT s.r.o. přezkoumat tvrzené vady a okolnosti nezbytné pro posouzení oprávněnosti uplatněného nároku.
- Reklamační řízení končí rozhodnutím o reklamačním řízení, případně samotným faktickým vyřízením reklamace (oprava, výměna apod.). Toto rozhodnuti LANSANIT s.r.o. vydá do 30 dnů poté, co kupující řádně svou reklamaci uplatnil. Uzná-li reklamaci za oprávněnou, musí rozhodnutí obsahovat návrh na způsob vyřízení reklamace.
- Reklamační protokol vyplňuje kupující, přičemž je povinen uvést veškeré údaje obsažené v tomto protokolu.
- Je-li pro posouzení reklamace nutné zpracování odborného posudku či vyjádření třetí stranou, přerušuje se po dobu jeho zpracování 30denní lhůta pro vyřízení reklamace.
- Posouzení třetí nezávislou stranou si může ve lhůtě stanovené reklamačním řádem pro vyřízení reklamace vyžádat jak kupující, tak i LANSANIT s.r.o.
- Reklamační protokol je k dispozici ke stažení stránkách lansanit.cz, případně v tištěné podobně v provozovnách LANSANIT s.r.o. Každá reklamace je evidována v interním systému s.r.o. a je jí přidělené evidenční číslo. Předané zboží, či vzorky vadného zboží jsou evidovány a uloženy zvlášť od ostatního zboží.
Podmínky reklamace a vyřízení reklamace
- Reklamaci lze uplatnit pouze v záruční době. LANSANIT s.r.o. poskytne na výrobky záruční dobu, v souladu s tím, jaké poskytují jednotliví výrobci, minimálně však 24 měsíců. LANSANIT s.r.o. poskytne na vlastní výrobky záruční dobu dle platných záručních listů, minimálně 24 měsíců.
- LANSANIT s.r.o. odpovídá za to, že věc/zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá kupujícímu za to, že v době, kdy kupující věc/zboží převzal/kupoval/měl převzít
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které LANSANIT s.r.o., nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se hodí k účelu, který pro její použití LANSANIT s.r.o. nebo výrobce uvádí, nebo ke kterému se věc/zboží tohoto druhu obvykle používá
- je v odpovídajícím, tedy sjednaném množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů České republiky.
- Reklamaci lze uplatnit vždy, vykazuje-li dodané zboží funkční, vzhledové, nebo jiné vady, ať skryté nebo zjevné, které zabraňují jeho užívání k účelu, ke kterému bylo výrobcem určeno a kterého by jinak při použití zboží bezvadného bylo dosaženo.
- Reklamaci zjevných vad, zejména například počtu balení, lze uplatnit pouze při převzetí zboží.
K pozdější reklamaci nelze přihlížet. K této reklamaci je oprávněn kdokoliv, kdo jménem kupujícího zboží přebírá nebo je převzetím pověřen. - Reklamaci vad či nároky z odpovědnosti za jakost musí uplatnit kupující nebo jím pověřený pracovník, případně osoba k tomu písemně zmocněná kupujícím. V případě pochybnosti o zmocnění má LANSANIT s.r.o. právo vyžádat si úřední ověření.
- Reklamace bude zamítnuta, prokáže-li se v reklamačním řízení, že se zbožím bylo nesprávně manipulováno, zboží bylo nesprávně přepravováno nebo bylo skladováno či použito v rozporu s dodacími podmínkami nebo technickými předpisy nebo návodem k obsluze či montážním návodem.
- Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší na nezbytně nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům však nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O náhradu těchto nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 30 dnů od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- V případně, že reklamace není oprávněná, má LANSANIT s.r.o. právo na náhradu nákladů, které mu s posouzením a vyřízením reklamace vznikly, a to včetně, avšak nikoliv výlučně, nákladů na odborné posouzení či vyjádření a náklady právních služeb.
- Práva z vadného plnění může kupující uplatnit na adrese sídla LANSANIT s.r.o., nebo osobně ve všech prodejních místech – provozovnách LANSANIT s.r.o.
- Kupující, který je spotřebitelem, má právo uplatnit práva z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí zboží. Pokud se projeví vada zboží již v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- Kupující, který je spotřebitel, má v případě vadného plnění právo požadovat podle své volby dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
- LANSANIT s.r.o. může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Kupující, který je spotřebitelem může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
- LANSANIT s.r.o. vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil řádně a včas v souladu s občanským zákoníkem,
- vada se projeví opakovaně,
- vada je podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení LANSANIT s.r.o. nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
- Odpovědnost LANSANIT s.r.o. za vady se nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho užíváním nebo na vady způsobené nesprávným užíváním zboží v rozporu s návodem k obsluze, který byl při dodání zboží předán kupujícímu.
Náhrada škody
- Odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku se řídí ustanovením § 2939 -§2942 občanského zákoníku. Pokud kupující uplatňuje tento nárok, musí uvést, jak konkrétně mu škoda vznikla, v jaké výši, jakým způsobem a je povinen prokázat příčinnou souvislost mezi vadou výrobku a vznikem škody.
- LANSANIT s.r.o., neodpovídá za škodu, která vznikla nesprávným či nevhodným použitím výrobku, neobornou manipulací, nevhodným skladováním, v důsledku nahodilých vnějších příčin. Kupující je povinen postupovat tak, aby se vyvaroval vzniku škody a pokud k ní dojde, aby minimalizovat následky, tedy výši škody.
Závěrečná ujednání
- Tento Reklamační řád LANSANIT s.r.o. nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.2024 a je k dispozici na všech prodejních místech.
- Tento Reklamační řád LANSANIT s.r.o. nahrazuje dříve vydaný Reklamační řád LANSANIT s.r.o.
- Tyto Reklamační řád je platný, pokud přímo v KS není uvedeno něco jiného. LANSANIT s.r.o. je oprávněn tento Reklamační řád LANSANIT s.r.o. v budoucnu aktualizovat či změnit s tím, že aktuální platné znění bude vždy na internetové adrese https://www.lansanit.cz/ke-stazeni, kde je Reklamační řád LANSANIT s.r.o. pro kupujícího dostupný.
- Tento Reklamační řád LANSANIT s.r.o. je závazný i pro případné právní nástupce smluvních stran.
Přílohy
Další soubory ke stažení: